Dessa enkla värdverktyg kan hjälpa till att locka fler gäster
Höjdpunkter
Videoklipp kan hjälpa till att få din upplevelse att sticka ut
Kampanjer är ett bra sätt att locka gäster
Att lägga till tillgänglighetsfunktioner kan hjälpa dig att få kontakt med fler gäster
Vill du nå fler gäster och locka fler bokningar för din upplevelse? Vi har utformat en mängd olika värdverktyg – från kampanjer till privata bokningslänkar – för att hjälpa dig att lyckas med just det.
1. Lägg till ett videoklipp med särskilda höjdpunkter
Om en bild säger mer än tusen ord kan du föreställa dig hur mycket mer en video kan säga om din upplevelse! Välj mellan fem och tio av dina favoritklipp och ladda upp dem med hjälp av fliken Video i Dina upplevelser. Vi redigerar dem till en kort video, med musik, för att framhäva din upplevelse.
Läs mer om hur du skapar en video för din upplevelse på plats
2. Tillåt bokningar för privata grupper
Med det här verktyget kan du erbjuda din upplevelse till privata sällskap och grupper. Om någon vill boka in en hel grupp kan de boka alla dina platser på en gång. Detta kan vara till hjälp om du vill göra din upplevelse tillgänglig för olika typer av gäster.
Företagsgrupper och andra grupper kan filtrera sina sökresultat för att hitta upplevelser som tillåter privata gruppbokningar – och att göra din upplevelse tillgänglig för dessa grupper innebär att den kommer att visas i deras sökningar. Du kan även skapa en bokning specifikt för vänner, familj eller andra värdar.
3. Anta en flexibel avbokningspolicy
Airbnb-undersökningar tyder på att gäster tenderar att föredra flexibla avbokningspolicyer eftersom detta kan minska planeringsstress och göra det möjligt för dem att boka upplevelser mer spontant. Vi tillhandahåller värdar två olika avbokningspolicyer, och om du väljer det flexibla alternativet kan din upplevelse bli mer tilltalande för gäster.
4. Erbjud ett kampanjpris för nya upplevelser
När du skapar en ny upplevelse kan du annonsera ut den till ett lägre pris under en begränsad tid. Detta kan uppmuntra fler personer att boka din upplevelse innan du har många omdömen.
Du kan också uppmuntra tidiga gäster att skriva omdömen, vilket kan bygga upp potentiella gästers förtroende för upplevelsens kvalitet och bidra till fler bokningar. Airbnb-undersökningar tyder på att det kan finnas ett samband mellan upplevelser som får fler än fem omdömen under sina första 30 dagar och en ökning av bokningar under de första sex månaderna.
5. Dela en annons för upplevelser med enbart inbjudna
Medan privata bokningar tillåter vem som helst att boka din upplevelse för en grupp, döljs annonser för enbart inbjudna för allmänheten. Du kan använda annonser för enbart inbjudna för att göra specifika annonser för genrep, testkörningar och andra speciella tillfällen, som enkelt kan delas med familj och vänner med hjälp av en privat länk.
Precis som med nya kampanjer för upplevelser kan det hjälpa dig att få dessa viktiga första omdömen när du skapar en annons för enbart inbjudna gäster.
6. Testa olika prissättningsstrategier
Med det här verktyget kan du erbjuda samma upplevelse till olika priser. Detta är ett sätt att experimentera med prissättning med låg risk och uppmuntra fler gäster att prova din upplevelse.
Det kan till exempel finnas en högre efterfrågan på din upplevelse under helgerna, så du kan överväga att annonsera ut dessa platser till högre priser. På samma sätt kan du överväga lägre priser på dagar eller tider som har lägre efterfrågan. Välj några tillfällen att börja med och håll reda på hur gäster agerar.
7. Erbjud kampanjpriser för tidig bokning
Du kan skapa ett bokningsincitament genom att erbjuda en rabatt för gäster som bokar platser i din upplevelse mer än två veckor i förväg. Det är möjligt att schemalägga tillfällen av din upplevelse månader i förväg, och om gäster bokar till kampanjpris kommer de att betala mindre.
8. Var värd för en familjevänlig upplevelse
Du kan välja att ta emot gäster under 18 år, så länge de har en vuxen med sig. Detta kan hjälpa dig att locka bokningar av större grupper eller familjer.
Detta är särskilt användbart om din upplevelse är en aktivitet som familjer kan göra tillsammans, till exempel en rundvandring eller en målerilektion. Du kan också välja en lägsta ålder på gäster, om din upplevelse inte är idealisk för spädbarn eller småbarn.
9. Lägg till verktyg för tillgänglighet
Om du lägger till tillgänglighetsfunktioner som ett tillgängligt badrum, hjälpmedelsteknik och hjälpmedel för döva eller personer med nedsatt hörsel i din annons kan det hjälpa gäster som söker upplevelser som uppfyller deras specifika behov. Du kan aktivera dessa funktioner genom att redigera dina gästkrav och lägga till miljöfunktioner, kommunikationsfunktioner, m.m.
Våra undersökningar visar att gäster tycker att dessa funktioner är användbara – mellan juli och september 2021 använde faktiskt över 300 000 gäster tillgänglighetsfilter för att begränsa sin sökning efter ställen att bo på.*Genom att lägga till dessa i din annons hjälper du gäster med tillgänglighetsbehov att känna sig inspirerade och fria att boka din upplevelse.
Läs mer om tillgänglighetsfunktioner
*Enligt Airbnbs globala interna bokningsdata.
Höjdpunkter
Videoklipp kan hjälpa till att få din upplevelse att sticka ut
Kampanjer är ett bra sätt att locka gäster
Att lägga till tillgänglighetsfunktioner kan hjälpa dig att få kontakt med fler gäster