Dessa enkla värdverktyg kan hjälpa till att locka fler gäster

Prova dessa tips för att få din upplevelse att tilltala en bredare publik.
Av Airbnb den 8 juni 2022
4 minuters läsning
Uppdaterad 8 juni 2022

Höjdpunkter

  • Videoklipp kan hjälpa till att få din upplevelse att sticka ut

  • Kampanjer är ett bra sätt att locka gäster

  • Att lägga till tillgänglighetsfunktioner kan hjälpa dig att få kontakt med fler gäster

Vill du nå fler gäster och locka fler bokningar för din upplevelse? Vi har utformat en mängd olika värdverktyg – från kampanjer till privata bokningslänkar – för att hjälpa dig att lyckas med just det.

1. Lägg till ett videoklipp med särskilda höjdpunkter

Om en bild säger mer än tusen ord kan du föreställa dig hur mycket mer en video kan säga om din upplevelse! Välj mellan fem och tio av dina favoritklipp och ladda upp dem med hjälp av fliken Video i Dina upplevelser. Vi redigerar dem till en kort video, med musik, för att framhäva din upplevelse.

Läs mer om hur du skapar en video för din upplevelse på plats

2. Tillåt bokningar för privata grupper

Med det här verktyget kan du erbjuda din upplevelse till privata sällskap och grupper. Om någon vill boka in en hel grupp kan de boka alla dina platser på en gång. Detta kan vara till hjälp om du vill göra din upplevelse tillgänglig för olika typer av gäster.

Företagsgrupper och andra grupper kan filtrera sina sökresultat för att hitta upplevelser som tillåter privata gruppbokningar – och att göra din upplevelse tillgänglig för dessa grupper innebär att den kommer att visas i deras sökningar. Du kan även skapa en bokning specifikt för vänner, familj eller andra värdar.

Läs mer om bokningar för privata grupper

3. Anta en flexibel avbokningspolicy

Airbnb-undersökningar tyder på att gäster tenderar att föredra flexibla avbokningspolicyer eftersom detta kan minska planeringsstress och göra det möjligt för dem att boka upplevelser mer spontant. Vi tillhandahåller värdar två olika avbokningspolicyer, och om du väljer det flexibla alternativet kan din upplevelse bli mer tilltalande för gäster.

Uppdatera din avbokningspolicy

4. Erbjud ett kampanjpris för nya upplevelser

När du skapar en ny upplevelse kan du annonsera ut den till ett lägre pris under en begränsad tid. Detta kan uppmuntra fler personer att boka din upplevelse innan du har många omdömen.

Du kan också uppmuntra tidiga gäster att skriva omdömen, vilket kan bygga upp potentiella gästers förtroende för upplevelsens kvalitet och bidra till fler bokningar. Airbnb-undersökningar tyder på att det kan finnas ett samband mellan upplevelser som får fler än fem omdömen under sina första 30 dagar och en ökning av bokningar under de första sex månaderna.

Lär dig av värdar hur du utvecklar en prissättningsstrategi

5. Dela en annons för upplevelser med enbart inbjudna

Medan privata bokningar tillåter vem som helst att boka din upplevelse för en grupp, döljs annonser för enbart inbjudna för allmänheten. Du kan använda annonser för enbart inbjudna för att göra specifika annonser för genrep, testkörningar och andra speciella tillfällen, som enkelt kan delas med familj och vänner med hjälp av en privat länk.

Precis som med nya kampanjer för upplevelser kan det hjälpa dig att få dessa viktiga första omdömen när du skapar en annons för enbart inbjudna gäster.

Läs mer om upplevelseannonser för enbart inbjudna

6. Testa olika prissättningsstrategier

Med det här verktyget kan du erbjuda samma upplevelse till olika priser. Detta är ett sätt att experimentera med prissättning med låg risk och uppmuntra fler gäster att prova din upplevelse.

Det kan till exempel finnas en högre efterfrågan på din upplevelse under helgerna, så du kan överväga att annonsera ut dessa platser till högre priser. På samma sätt kan du överväga lägre priser på dagar eller tider som har lägre efterfrågan. Välj några tillfällen att börja med och håll reda på hur gäster agerar.

Läs mer om prisstrategier

7. Erbjud kampanjpriser för tidig bokning

Du kan skapa ett bokningsincitament genom att erbjuda en rabatt för gäster som bokar platser i din upplevelse mer än två veckor i förväg. Det är möjligt att schemalägga tillfällen av din upplevelse månader i förväg, och om gäster bokar till kampanjpris kommer de att betala mindre.

Läs mer om kampanjer

8. Var värd för en familjevänlig upplevelse

Du kan välja att ta emot gäster under 18 år, så länge de har en vuxen med sig. Detta kan hjälpa dig att locka bokningar av större grupper eller familjer.

Detta är särskilt användbart om din upplevelse är en aktivitet som familjer kan göra tillsammans, till exempel en rundvandring eller en målerilektion. Du kan också välja en lägsta ålder på gäster, om din upplevelse inte är idealisk för spädbarn eller småbarn.

Ta reda på om din upplevelse är lämplig för barn

9. Lägg till verktyg för tillgänglighet

Om du lägger till tillgänglighetsfunktioner som ett tillgängligt badrum, hjälpmedelsteknik och hjälpmedel för döva eller personer med nedsatt hörsel i din annons kan det hjälpa gäster som söker upplevelser som uppfyller deras specifika behov. Du kan aktivera dessa funktioner genom att redigera dina gästkrav och lägga till miljöfunktioner, kommunikationsfunktioner, m.m.

Våra undersökningar visar att gäster tycker att dessa funktioner är användbara – mellan juli och september 2021 använde faktiskt över 300 000 gäster tillgänglighetsfilter för att begränsa sin sökning efter ställen att bo på.*Genom att lägga till dessa i din annons hjälper du gäster med tillgänglighetsbehov att känna sig inspirerade och fria att boka din upplevelse.

Läs mer om tillgänglighetsfunktioner

*Enligt Airbnbs globala interna bokningsdata.

Höjdpunkter

  • Videoklipp kan hjälpa till att få din upplevelse att sticka ut

  • Kampanjer är ett bra sätt att locka gäster

  • Att lägga till tillgänglighetsfunktioner kan hjälpa dig att få kontakt med fler gäster

Airbnb
8 juni 2022
Var detta till hjälp?