Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Så gör du
Värd

Ändra eller avboka din gästs bokning inom 24 timmar före incheckning eller under vistelsen

Ibland dyker oväntade händelser och nödsituationer upp i sista minuten. Om du behöver ändra eller avboka en gästs bokning har du alternativ.

Bokningar blir aktiva 24 timmar före incheckning. Vid den tidpunkten kanske du märker att en boknings status ändras till "Anländer i morgon".

Ändra din gästs bokning inom 24 timmar före incheckning eller under vistelsen

Du kan ändra en aktiv bokning på samma sätt som du skulle ändra en kommande bokning: Skicka bara en reseändringsförfrågan till din gäst.

Din gäst måste godkänna eventuella ändringar som du efterfrågar. Det är bäst att skicka ett meddelande som förklarar varför du ber om ändringar.

Avboka din gästs bokning inom 24 timmar före incheckning eller under vistelsen

Om du avbokar inom 24 timmar före incheckning, eller efter att en vistelse har påbörjats, är det dock en speciell situation. Du måste kontakta oss för att få hjälp med detta.

I båda fallen kan du skicka ett meddelande till din gäst direkt för att låta hen veta vad som händer.

Vad en avbokning av en aktiv bokning kan leda till för påföljder

Det är en stor sak att avboka en gästs aktiva bokning. Påföljder tillämpas om inte anledningen till avbokningen uppfyller vissa begränsade undantag. Försök att undvika det om du kan.

Hjälpte denna artikel?

Relaterade artiklar

Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
Logga in eller bli medlem