Ändra eller avboka din gästs bokning inom 24 timmar före incheckning eller under vistelsen
Ibland dyker oväntade händelser och nödsituationer upp i sista minuten. Om du behöver ändra eller avboka en gästs bokning har du alternativ.
Bokningar blir aktiva 24 timmar före incheckning. Vid den tidpunkten kanske du märker att en boknings status ändras till "Anländer i morgon".
Ändra din gästs bokning inom 24 timmar före incheckning eller under vistelsen
Du kan ändra en aktiv bokning på samma sätt som du skulle ändra en kommande bokning: Skicka bara en reseändringsförfrågan till din gäst.
Din gäst måste godkänna eventuella ändringar som du efterfrågar. Det är bäst att skicka ett meddelande som förklarar varför du ber om ändringar.
Avboka din gästs bokning inom 24 timmar före incheckning eller under vistelsen
Om du avbokar inom 24 timmar före incheckning, eller efter att en vistelse har påbörjats, är det dock en speciell situation. Du måste kontakta oss för att få hjälp med detta.
I båda fallen kan du skicka ett meddelande till din gäst direkt för att låta hen veta vad som händer.
Vad en avbokning av en aktiv bokning kan leda till för påföljder
Det är en stor sak att avboka en gästs aktiva bokning. Påföljder tillämpas om inte anledningen till avbokningen uppfyller vissa begränsade undantag. Försök att undvika det om du kan.
Relaterade artiklar
- Värd
Hur en värd avbokar en bokning
Du kan avboka en bokning som värd, men om incheckningstiden är inom 24 timmar kanske alternativet att avboka över webben inte är tillgänglig… Sammanfattning av program för ansvarsförsäkring för upplevelser
Information om denna viktiga del av AirCover för värdar – ett skydd från början till slut för Airbnb-värdar.Ändringar, avbokningar och återbetalningar för värdar
Ibland dyker saker upp och antingen du eller din gäst har ändrat sina planer. För att saker och ting ska fungera smidigt finns här lite anvä…