Använd gästomdömen för att bli bättre

Omfamna feedback som en möjlighet att växa.
Av Airbnb den 26 feb. 2024
2 minuters läsning
Uppdaterad 26 feb. 2024

Bättre betyg och omdömen kan leda till fler bokningar och högre intäkter. Så här hanterar du omdömesprocessen och förvandlar synpunkter till uppgraderingar.

Be om feedback

Visa gäster att du vill förbättra dig genom att be om feedback.

  • Skicka ett schemalagt meddelande vid utcheckningen. Be gäster om privat feedback, inklusive specifika idéer om hur du kunde ha gjort deras upplevelse ännu bättre.

  • Ge dina gäster ett omdöme. Detta påminner dem om att ge dig ett offentligt omdöme. Ni har 14 dagar efter utcheckning på er att ge varandra omdömen.

Lär dig av betyg och omdömen

Utveckla en enkel process för att avgöra vilka förslag som ska införlivas.

  • Läs varje omdöme. Tacka gäster för deras synpunkter och fundera på vad som är vettigt för ditt boende och din rutin, liksom för andra gäster.
  • Var uppmärksam på stjärnbetyg. Gäster kan sätta ett stjärnbetyg i specifika kategorier och välja från en lista över vad som var bra eller kunde ha varit bättre. Håll utkik efter trender, t.ex. att gäster konsekvent väljer "överdrivet rörigt" när de betygsätter renligheten eller "otydliga instruktioner" när de betygsätter incheckningen.

Gör förbättringar

Det är alltid möjligt att förbättra det du erbjuder gäster.

  • Svara på omdömen. När gäster lämnar förslag bör du tacka dem och svara på deras feedback. Detta visar att du tar feedback på allvar. Om du svarar på ett offentligt omdöme kommer ditt svar att visas under deras omdöme.
  • Fokusera på lösningar. När ett problem uppstår bör du identifiera grundorsaken och ta reda på vad du kan göra åt det. Du kan t.ex. göra ett mörkt rum ljusare med hjälp av lampor, växter och speglar.
  • Dela feedback med ditt team. Du kan behöva ge ytterligare vägledning till medvärdar och städare. Om gäster till exempel hittar smulor i soffan kan du vidarebefordra det till alla som hjälper dig att städa.
  • Uppdatera din annons. Omdömen tenderar att återspegla hur väl du uppfyller förväntningarna. Se till att dina bekvämligheter, foton och annonsbeskrivningar matchar vad du för närvarande erbjuder.

Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

Airbnb
26 feb. 2024
Var detta till hjälp?