Airbnbs sommaruppdatering 2022: Uppdatering för upplevelser
Highlights
Vi har en ny design för funktioner på vår webbplats och i vår app – vår största uppdatering på tio år
Upplevelser på plats och upplevelser över webben visas nu när gäster använder sökfältet eller platsfältet
SEO och sociala medier kan vara värdefulla verktyg för att hänvisa gäster till din annons
Varje boende och upplevelse på Airbnb är unik. Men traditionell resesökning kan göra det svårt att hitta dem. Det beror på att när folk måste ange en specifik plats och datum i en sökruta, får de bara resultat som matchar det de skriver i rutan.
Som en del av Airbnbs sommaruppdatering 2022 introducerar vi en helt ny app och webbplats utformad kring Airbnb-kategorier. När gäster surfar på Airbnb ser de över 50 kategorier som grupperar boenden i utvalda samlingar baserat på deras stil, läge eller närhet till en reseaktivitet.
Airbnbs webbplats och app har en ny design för att hjälpa annonser att bli upptäckta av ett större antal gäster tidigare i deras reseplanering. Här är några svar på vanliga frågor om hur detta påverkar värdar för upplevelser.
Vad är det som ändras?
För gäster som använder en webbläsare visas nu kategorierna Upplevelser och Upplevelser över webben när de klickar på sökrutan för att välja datum eller destination.
Gäster som använder mobilappen kan hitta upplevelser genom att trycka på den övre sökrutan för att välja datum eller en destination.
Hur kan gäster söka efter upplevelser?
När gäster besöker Airbnb.com kan de klicka eller trycka på sökfältet för att ändra sin sökning från Boenden till Upplevelser eller Upplevelser över webben.
Gäster som använder mobilappen kan trycka på sökfältet för att ändra från Boenden till Upplevelser eller Upplevelser över webben. Upplevelser över webben är inte sökbara i iOS-versionen just nu.
När gäster bokar ett boende kommer de fortfarande att se närliggande upplevelser i sektionen Resor på både Airbnb.com och i mobilappen som de kan utforska.
Hur kan du hjälpa gäster att hitta din upplevelse?
Ett sätt du kan hjälpa till att guida gäster till din upplevelse är att använda termer som ofta söks efter i din annons. Om du till exempel lägger till relevanta sökord i rubriken och beskrivningen för din annons, kan det göra det enklare för gäster som söker efter dessa ord att hitta din upplevelse.
Du kan även marknadsföra din upplevelse på sociala medier. Här är några olika sätt du kan använda sociala medier för att sprida medvetenhet om din annons:
Publicera offentligt och regelbundet för att nå ut till så många som möjligt
Inkludera en länk till din upplevelse, så att gäster enkelt kan boka
Uppmuntra gäster att tagga dig och #airbnbexperiences eller #airbnbonlineexperiences – och se till att gilla, kommentera och dela deras innehåll när de gör det
Läs mer om Airbnbs sommaruppdatering 2022
Highlights
Vi har en ny design för funktioner på vår webbplats och i vår app – vår största uppdatering på tio år
Upplevelser på plats och upplevelser över webben visas nu när gäster använder sökfältet eller platsfältet
SEO och sociala medier kan vara värdefulla verktyg för att hänvisa gäster till din annons