Kommunicera effektivt

Skicka information till gästerna vid viktiga tillfällen.
Av Airbnb den 22 feb. 2024
3 minuters läsning
Uppdaterad 22 feb. 2024

Att kommunicera tydligt och snabbt med gäster kan bidra till en bra vistelse och uppmuntra till positiva omdömen. Använd dessa tips som vägledning för hur du vill göra.

Börja med det grundläggande

Hur du kommunicerar med gäster hjälper till att sätta tonen för vistelsen. Gör ditt bästa för att:

  • Vara tillgänglig. Slå på påminnelser för att ta snabbt emot och svara på gästers meddelanden. Annette, en värd i San Francisco, säger att även för mindre problem ber hon gäster att "kontakta oss omedelbart så tar vi hand om det".

  • Vara transparent. Beskriv exakt vad gäster kan förvänta sig. "Det du säger att dina gäster kommer att få och det de faktiskt får när de anländer måste stämma överens", säger Daniel, en värd i San Francisco.

  • Vara öppen. Fråga gäster hur du kan hjälpa dem att känna sig bekväma och välkomna. "Det kommer att finnas saker som vi som värdar inte förutser", säger Sadie, en Superhost i Santa Fe, New Mexico.

  • Vara omtänksam. Hur du svarar på ett problem kan lämna ett beständigt intryck. "Du kan förvandla en jobbig situation till en ny bokning om du hanterar den korrekt, genom att visa empati och arbeta snabbt för att lösa den", säger Felicity, värdrådsmedlem och Superhost i New South Wales, Australien.

Meddelanden vid viktiga tillfällen

Förutse vad gäster behöver veta för att erbjuda en smidig upplevelse och minimera antalet frågor, särskilt för dessa tillfällen:

  • Fråga om bokning eller bokningsförfrågan. Svara inom 24 timmar när gäster kontaktar dig. 

  • Bokningsbekräftelse. Skicka ett "tack för bokningen"-meddelande för att få kontakt och låta gäster veta att du finns tillgänglig för att svara på eventuella frågor.

  • Ankomst. Påminn gäster en dag eller två före ankomst var de hittar dina incheckningsinstruktioner i appen och dela med dig av eventuell viktig information om hur de tar sig in. Fråga hur det går inom en dag efter incheckning.

  • Avresa. Skicka ett meddelande en stund efter utcheckning för att tacka gästerna och be dem lämna ett omdöme. Ge gästerna ett omdöme så snart som möjligt.

Automatisera dina meddelanden

Genom att ha en bra svarsfrekvens bidrar du till att din annons visas högre upp i gästers sökningar på Airbnb. Använd dessa funktioner för att förutse och svara på vanliga frågor:

  • Snabba svar. I din inkorg väljer du från en lista med mallar, eller skriver och sparar dina egna. Du kommer att få vägledning för att anpassa dessa med hjälp av snabbkoder som fyller i gäst-, boknings- och annonsuppgifter.
  • Schemalagda meddelanden. Gäster får dessa automatiskt vid vissa tidpunkter med användbar information för deras vistelse. Du kan anpassa även dessa meddelanden med snabbkoder.

Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

Airbnb
22 feb. 2024
Var detta till hjälp?