Dessa fastighetsförvaltare använde Airbnbs verktyg för att öka beläggningen

Ett par i Paris visade upp sin annons med högklassiga foton och guideböcker.
Av Airbnb den 20 sep. 2019
2 minuters läsning
Uppdaterad 17 okt. 2023

När det gifta paret Angie och Chris först började renovera och hyra ut konstnärsloft i Paris för tio år sedan hade de svårt att locka gäster. Trots att de annonserade på tre reseplattformar på nätet och hade en egen webbplats så var beläggningsgraden sällan över 50 procent.

Men det förändrades 2014 när de började annonsera ut sina sju vindsvåningar i Paris på Airbnb. Plattformens globala räckvidd bidrog till att locka en stadig ström av unga, tekniskt kunniga gäster.

"Airbnb öppnade upp marknaden för nya kunder och nya resenärer", säger Chris. "De gjorde besöksnäringen till en förebild när det gäller innovation, teknik och kundupplevelser."

För värdar som Angie och Chris erbjöd Airbnbs plattform en möjlighet att visa upp vackra fotografier av sina miniloft, som är före detta gamla bagerier, modeateljéer och konstnärsstudior.

Ett framträdande bildgalleri gör det möjligt för dem att visa upp sin estetik – art déco, moderna stolar från mitten av århundradet och schackrutiga överkast i rött. Airbnb ger dem också en plattform för att dela med sig av lokala tips till gästerna genom specialgjorda guideböcker om var parisarna handlar, äter och dricker.

"Vi är värdar eftersom vi älskar att resa", säger Chris. "Vi älskar att resa som lokalbefolkningen, inte som turister. Så vi bestämde oss för att vara värdar och hjälpa våra gäster att leva som lokalbefolkningen under sin resa."

Innan de blev värdar på Airbnb kämpade Chris och Angie med att hantera bokningskalendrar på flera plattformar och med en egen bokningsprogramvara. "Det var en mardröm", säger Chris.

Airbnb har gjort det möjligt för dem att synkronisera alla sina kalendrar så att flera gäster inte bokar samma datum. Det finns också artiklar i resurscentret och hjälpcentret som hjälper dem att optimera sin verksamhet på Airbnb. Efter att ha läst ett tips om att sänka kortast tillåtna vistelselängd började Angie och Chris snabbt att locka fler gäster.

Paret har också dragit nytta av plattformens automatiska prissättningsverktyg, som anger optimerade priser ett helt år i förväg baserat på faktorer som säsong, veckodagar och särskilda evenemang. "Airbnb har gjort så att vem som helst som driver ett mindre företag kan få tillgång till verktyg i klass med de som används av hotellägare", säger Chris.

Tack vare sin framgång i Paris expanderar Angie och Chris nu till Portugal. Airbnbs verktyg för medvärdskap gör det möjligt för dem att anställa någon som hjälper till med att hantera deras boende på distans. "Jag tror att medvärdskapet har förändrat hur människor driver sina företag", säger Chris. "Airbnb jobbar alltid med innovation och att vara förutseende."

Är du intresserad av professionellt värdskap på Airbnb?
Läs mer

Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

Airbnb
20 sep. 2019
Var detta till hjälp?