Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Guide • Gäst

AirCover för gäster

Denna artikel har översatts automatiskt.

Varje bokning levereras med AirCover för gäster. Om det är ett allvarligt problem med ditt Airbnb-boende som din värd inte kan lösa hjälper vi dig att hitta ett liknande ställe, beroende på tillgänglighet till jämförbar prissättning. Om ett liknande ställe inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om kommer vi att ge dig en fullständig eller delvis återbetalning.

Om något dyker upp är din värd din bästa kontaktperson; det är troligt att de kommer att kunna fixa det. Du kan skicka ett meddelande till din värd direkt för att låta hen veta vad som händer.

Värdavbokningar

Om din värd avbokar före incheckning hjälper vi dig att bli ombokad. Vårt team kan hjälpa dig att hitta ett liknande ställe, med tanke på läge och bekvämligheter, baserat på tillgänglighet till jämförbar prissättning. Om ett liknande boende inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om, ger vi dig en fullständig återbetalning, inklusive serviceavgifter.

Läs mer om vad du kan förvänta dig om din värd avbokar din bokning.

Det gick inte att checka in

När du har en bekräftad bokning får du din värds e-postadress och telefonnummer i meddelandetråden för din resa. Om du inte kan komma in på ditt Airbnb-boende vid ankomsten och din värd inte svarar eller inte kan lösa problemet hjälper vi dig att hitta ett liknande boende, beroende på tillgänglighet till jämförbar prissättning. Om ett liknande boende inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om, ger vi dig en fullständig återbetalning, inklusive serviceavgifter.

Kolla in vad du ska göra härnäst om du inte kan komma i kontakt med din värd.

Felaktiga annonser

Om boendet skiljer sig avsevärt från utannonserat är din värd en bra resurs för att åtgärda problemet. Om boendet är betydligt annorlunda än annonserat och din värd inte kan lösa problemet hjälper vi dig att hitta ett liknande ställe, beroende på tillgänglighet till jämförbar prissättning. Om ett liknande ställe inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om kommer vi att ge dig en fullständig eller delvis återbetalning.

Säkerhetslinje dygnet runt

Om du någonsin känner dig otrygg finns vi här för att hjälpa dig att få prioriterad tillgång till specialutbildade säkerhetsagenter som hjälper dig med dina säkerhetsproblem eller kopplar dig direkt till lokala nödmyndigheter, dag eller natt.

Behöver du nå oss? Kontakta oss via telefon, mail eller chatta.

Så fungerar AirCover för gäster

AirCover för gäster ger stöd för allvarliga problem med din bokning (t.ex. Värden annullerar din bokning före incheckning) eller under din vistelse (t.ex. Uppvärmningen fungerar inte på vintern, boendet har färre sovrum än annonserat, det är en annan typ av boende – ett eget rum istället för ett helt boende, en stor annonserad bekvämlighet som en pool eller kök saknas), men det inkluderar inte mer mindre olägenheter, som en trasig brödrost.

Din värd är din bästa kontaktpunkt att ta kontakt med om något inträffar. Du kan skicka ett meddelande till din värd direkt för att låta hen veta vad som händer.

Om ett problem uppstår under din vistelse:

  1. Ta foton eller videoklipp av problemet, om du kan.
  2. Kontakta din värd inom 72 timmar efter att ha upptäckt problemet och beskriv problemet för dem för att se om de kan lösa det.
  3. Om din värd inte kan lösa problemet eller inte svarar alls kan du kontakta oss så snart som möjligt.
  4. Vi granskar det och om vi upptäcker att det är ett problem som stöds av AirCover för gäster och du vill lämna boendet hjälper vi dig att hitta ett liknande boende, beroende på tillgänglighet till jämförbar prissättning. Om ett liknande ställe inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om kommer vi att ge dig en fullständig eller delvis återbetalning.

AirCover för gäster är inte en försäkring. Den täcker inte reserelaterade problem (exempel: Din resa är försenad på grund av en storm, ditt bagage skadas av din transportör). Läs mer här

Är du värd kan du lära dig mer om AirCover för värdar och de senaste förbättringarna vi har gjort.

Hjälpte denna artikel?

Relaterade artiklar

  • Så gör du

    Få hjälp eller kontakta Airbnbs kundtjänst

    De flesta värdar och gäster kan snabbt lösa problem på egen hand. Ta reda på olika sätt att få den hjälp du behöver före, under eller efter en resa.
  • Så gör du • Gäst

    Om din värd avbokar din bokning

    Om din bokning avbokas av din värd får du en fullständig återbetalning. Om din avbokning faller inom 30 dagar innan incheckning hjälper vi dig även att boka om till ett liknande boende, beroende på tillgänglighet, till jämförbart pris.
  • Så gör du • Gäst

    Om du har ett problem under din vistelse

    Om något oväntat dyker upp under din vistelse ska du skicka ett meddelande till din värd för att diskutera en lösning först. Det är troligt att de kommer att kunna hjälpa dig att åtgärda problemet. Om din värd inte kan hjälpa dig eller om du vill begära en återbetalning kan vi hjälpa till.
Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
Logga in eller bli medlem