Varje bokning levereras med AirCover för gäster. Om det är ett allvarligt problem med ditt Airbnb-boende som din värd inte kan lösa hjälper vi dig att hitta ett liknande ställe, beroende på tillgänglighet till jämförbar prissättning. Om ett liknande ställe inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om kommer vi att ge dig en fullständig eller delvis återbetalning.
Om något dyker upp är din värd din bästa kontaktperson; det är troligt att de kommer att kunna fixa det. Du kan skicka ett meddelande till din värd direkt för att låta hen veta vad som händer.
Om din värd avbokar före incheckning hjälper vi dig att bli ombokad. Vårt team kan hjälpa dig att hitta ett liknande ställe, med tanke på läge och bekvämligheter, baserat på tillgänglighet till jämförbar prissättning. Om ett liknande boende inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om, ger vi dig en fullständig återbetalning, inklusive serviceavgifter.
Läs mer om vad du kan förvänta dig om din värd avbokar din bokning.
När du har en bekräftad bokning får du din värds e-postadress och telefonnummer i meddelandetråden för din resa. Om du inte kan komma in på ditt Airbnb-boende vid ankomsten och din värd inte svarar eller inte kan lösa problemet hjälper vi dig att hitta ett liknande boende, beroende på tillgänglighet till jämförbar prissättning. Om ett liknande boende inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om, ger vi dig en fullständig återbetalning, inklusive serviceavgifter.
Kolla in vad du ska göra härnäst om du inte kan komma i kontakt med din värd.
Om boendet skiljer sig avsevärt från utannonserat är din värd en bra resurs för att åtgärda problemet. Om boendet är betydligt annorlunda än annonserat och din värd inte kan lösa problemet hjälper vi dig att hitta ett liknande ställe, beroende på tillgänglighet till jämförbar prissättning. Om ett liknande ställe inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om kommer vi att ge dig en fullständig eller delvis återbetalning.
Om du någonsin känner dig otrygg finns vi här för att hjälpa dig att få prioriterad tillgång till specialutbildade säkerhetsagenter som hjälper dig med dina säkerhetsproblem eller kopplar dig direkt till lokala nödmyndigheter, dag eller natt.
Behöver du nå oss? Kontakta oss via telefon, mail eller chatta.
AirCover för gäster ger stöd för allvarliga problem med din bokning (t.ex. Värden annullerar din bokning före incheckning) eller under din vistelse (t.ex. Uppvärmningen fungerar inte på vintern, boendet har färre sovrum än annonserat, det är en annan typ av boende – ett eget rum istället för ett helt boende, en stor annonserad bekvämlighet som en pool eller kök saknas), men det inkluderar inte mer mindre olägenheter, som en trasig brödrost.
Din värd är din bästa kontaktpunkt att ta kontakt med om något inträffar. Du kan skicka ett meddelande till din värd direkt för att låta hen veta vad som händer.
Om ett problem uppstår under din vistelse:
AirCover för gäster är inte en försäkring. Den täcker inte reserelaterade problem (exempel: Din resa är försenad på grund av en storm, ditt bagage skadas av din transportör). Läs mer här.
Är du värd kan du lära dig mer om AirCover för värdar och de senaste förbättringarna vi har gjort.