Så hanterar du ett dåligt omdöme
Dåliga omdömen kan svida, men även topprankade värdar får dem då och då. Här är några tips för att hantera negativ feedback från gäster.
Svara på dåliga omdömen
Att lämna ett offentligt svar hjälper till att visa gäster att du är öppen för förslag. Ett kort, vänligt svar kan hjälpa till att försäkra andra gäster om att du bryr dig om deras upplevelser.
"Jag förväntar mig inte att någon värd ska ha 100 % perfekta omdömen", säger Andrew, en gäst som också är en Superhost i Berlin. "Jag är mycket mer imponerad av dem som tar kritik på allvar."
Överväg dessa tips för att svara på dåliga omdömen:
- Tacka gäster för deras feedback. Detta kan vara så enkelt som: "Tack för ditt omdöme. Vi uppskattar verkligen att du tog dig tid att reflektera över din resa."
- Berätta hur du förbättrar ditt boende. Du kan skriva: "Vi beklagar att sängarna var obekväma. Sömnen är viktig, så vi har lagt till bäddmadrasser."
Du kan begära borttagning av omdömen du får som du anser inte följer vår omdömespolicy, till exempel vedergällningsomdömen.
Förbättra efter hand
Saknad eller felaktig information i annonsen och bristande renlighet är två av de vanligaste anledningarna till att gäster ger värdar färre än fem stjärnor. Använd feedback från gäster som en möjlighet att förfina ditt värdskap.
Här är några olika sätt att visa gäster att du alltid är öppen för förbättringar:
- Behandla feedback som en möjlighet. Gäster erbjuder perspektiv som du själv kanske inte har tänkt på, som att du kan förenkla incheckningen eller lägga till fler handdukar.
Var transparent. Håll dina foton och din annonsbeskrivning uppdaterade för att återspegla vad du för närvarande erbjuder. Förklara hur du hanterar potentiella nackdelar, som att tillhandahålla öronproppar om din gata är bullrig.
- Var inkluderande. Fokusera på att få varje gäst att känna sig välkommen genom att använda ett könsneutralt språk och lyfta fram tillgängliga funktioner.
- Kommunicera med gäster under deras vistelse. Använd schemalagda meddelanden för att fråga hur det går och ta snabbt itu med eventuella problem.
Information i den här artikeln kan ha ändrats sedan den publicerades.