Så erbjuder du en femstjärnig vistelse
Sätta förväntningar
Se till att din annonsbeskrivning ger en fullständig och korrekt redogörelse för ditt boende.
Sälj inte in det för mycket. Dela höjdpunkter och egenheter med allt från badtunnan eller den öppna spisen till de knarriga golvbrädorna eller bullret från gatan.
Ladda upp foton av hög kvalitet och lyft fram eventuella problem från din annonsbeskrivning i bildtexter. Sikta på två till tre foton per rum eller yta inklusive alla de bästa bekvämligheterna.
Använd inte ultravida vinklar och överredigera inte dina foton. Det kan göra att rummen ser större eller ljusare ut än vad de är.
Kommunicera på ett bra sätt
Kom ihåg att du är den enda kontaktpunkten för gäster som bor i ditt boende.
Var proaktiv och bekräfta att gästerna har allt de behöver före incheckningen, till exempel en vägbeskrivning och instruktioner för att komma in.
Svara så snabbt som möjligt på gästernas meddelanden.
Använd ett inkluderande språk i dina meddelanden. Det är avgörande för att välkomna alla gäster.
Använd Airbnbs app och verktyg så som snabba svar och schemalagda meddelanden för att göra kommunikationen enklare.
Skicka instruktioner incheckningen minst 24 timmar i förväg så att gästerna har tid att läsa dem och ställa frågor. Detta är särskilt viktigt för gäster med tillgänglighetsbehov.
Välkomna gäster
Ibland är skillnaden mellan ett fyr- och femstjärnigt omdöme så enkel som att uppmärksamma detaljer.
Renlighet är nyckeln. Se till att samtliga ytor, golv och tyger är rena och dammade. Leta efter tappat hår eller några tecken på smuts eller damm efter städningen. Även om ditt boende är helt fantastiskt måste det vara fläckfritt för att få femstjärniga omdömen.
Lägg till en personlig touch genom att lämna ett välkomstmeddelande eller skicka ett välkomstmeddelande via appen.
Få ditt boende att kännas som ett hem. Överväg till exempel att köpa kastruller, stekpannor, serveringsbestick och grundläggande köksredskap.
Små gester räcker långt, så som att lämna en filt på en soffa eller erbjuda kaffe eller te.
Åtaga sig att genomföra bokningar
Som en del av grundreglerna för värdar bör du inte avboka bekräftade bokningar. Om en avbokning är oundviklig bör du göra ditt bästa för att avboka med så mycket ledtid som möjligt. Kontakta Airbnb om du behöver hjälp.