Upprätthålla kvalitet

Skapa en femstjärnig vistelse med dessa användbara tips från Superhosts.
Av Airbnb den 4 jan. 2024
3 minuters läsning
Uppdaterad 4 jan. 2024

Högre betyg och omdömen kan leda till fler bokningar och högre intäkter. Efter utcheckning kan gäster betygsätta sin övergripande vistelse samt renlighet, noggrannhet, incheckning, kommunikation, plats och värde.

Även om betyg inte är det enda måttet på en femstjärnig vistelse är det viktigt att dessa sex kategorier alltid uppfylls.

Noggrannhet

Gäster förväntar sig att dina foton, bekvämligheter och beskrivningar matchar dina faktiska boenden. Om du har en säsongsbetonad bekvämlighet som en pool, glöm inte att uppdatera boendet när poolen är stängd.

Samantha, en Superhost i Belfast i Maine med 20 boenden, skapar förväntningar genom att tillhandahålla detaljerade annonsbeskrivningar med uppdaterade foton. "Vi försöker också se till att vi har uppdaterat varje enskild bekvämlighet vi tillhandahåller, så att gäster vet vad de kan förvänta sig", säger hon. Hon försöker att uppdatera sina foton säsongsmässigt och sina annonser varje månad.

Incheckning

Fyll i incheckningsinstruktionerna för varje boende, med steg-för-steg-information och foton vid behov. Om integrering med smarta lås är tillgänglig kan du ansluta kompatibla smarta lås till ditt Airbnb-konto för att automatiskt generera en unik kod för varje gästs vistelse.

Corinne, en Superhost i Purcellville i Virginia med 36 boenden, skapar ett kort meddelande med husinformation och ankomstinstruktioner för varje boende. Hon schemalägger att det ska skickas tre dagar före incheckning. Det hjälper till att undvika frågor i sista minuten och säkerställer att incheckningen går smidigt.

Renlighet

Du kan skapa en detaljerad checklista för dina boenden, så att städare alltid följer samma rutin och undviker att missa något. Corinne har en grundlig checklista som hon har anpassat för varje boende. 

Hon köper också viktiga föremål i storpack och förvarar förnödenheter på en central plats. "Om det rapporteras att det börjar bli ont om en produkt schemalägger vi att den ska fyllas på vid nästa städning", säger Corinne.

Kommunikation

Din svarsfrekvens mäter hur snabbt du svarar på frågor och bokningsförfrågningar. Använd snabba svar och schemalagda meddelanden för att spara tid. 

"Jag har några snabba svar redo att skickas i samband med vanliga frågor om saker såsom eldstad och badtunna samt avstånd till sevärdheter", säger Kory, en Superhost i Chicago med sju boenden.

Plats

Var tydlig med boendets läge i annonsbeskrivningen, oavsett om det ligger centralt eller inte. Du kan också ange förväntningar om plats i din titel och dina bildtexter.

"Mitt första boende låg långt från stadens centrum", säger Tatiya, medlem i värdrådet och Superhost i Bangkok som är värd för fem boenden och medvärd för 44 boenden. "När gäster fastnade i Bangkoks rusningstrafik fick jag låga betyg. Det tog mig ett tag att redigera min annonsbeskrivning för att hantera gästernas förväntningar."

Värde

Renlighet, noggrannhet, incheckning, kommunikation och plats påverkar dina annonsers övergripande värde. Om alla fem kategorier uppfylls och du håller din design och dina bekvämligheter uppdaterade är det mer sannolikt att gäster känner att de har betalat rätt pris för sin vistelse.

"Jag tror att bilder och fullständiga beskrivningar kan berätta både om upplevelsen och värdet", säger Kory. "Jag gillar att visa upp mina välfyllda kök, utomhusutrymmen för sammankomster och designval som passar mina idealiska resenärer för varje boende."

För att hålla koll på hur det går för dig i alla sex kategorier erbjuder fliken Insikter information från varje gäst.

Att bli erkänd för kvaliteten

Om du erbjuder femstjärniga vistelser, svarar snabbt på gästers meddelanden och håller din kalender och dina bokningsinställningar uppdaterade för att undvika avbokningar är du på god väg att bli en Superhost. I genomsnitt har vi sett att Superhost-medaljen kan öka intäkterna med fyra procent för Superhosts.*

*Enligt Superhost-bedömningar under 2021 och 2022

Om du använder API-ansluten programvara kommer du åt dessa funktioner från din programvara om din leverantör har integrerat dem. Om så inte är fallet kan du kontakta din leverantör för att ta reda på när de kommer att vara tillgängliga.

Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

Airbnb
4 jan. 2024
Var detta till hjälp?